[O2] Zmiany w O2 1.8TSI o których się nie mówi i nikt nic ni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gery67
    Drive
    • 2010
    • 51

    [O2] Zmiany w O2 1.8TSI o których się nie mówi i nikt nic ni

    Pojawi sie cos w zamian, tak sadze, nie na darmo juz teraz pojawia sie taki szum medialny ze cos tam juz testuja i ma sie nazywac felicja. Z drugiej strony ceny uzywanych stoja na wysokim poziomie, auto ktore bylo kupione za ok 50 tys jako nowe, po 13 latach dalej kosztuje powyzej 10tys.

    Zazwyczaj jest tak, ze ceny aut ktore konczy sie produkowac leca minimalnie w dol. Ale tak samo teoretycznie powinno byc z OII przed FL, bo wszedl lift


    Silnik Matiza naprawde tak malo pali :twisted: Tico tez ma ten sam silnik i spalanie 4l w trasie jest OK
  • JOY
    Rider
    • 2008
    • 641

    #2
    [O2] Zmiany w O2 1.8TSI o których się nie mówi i nikt nic ni

    Pomijając to że na stronach Skody Polska wogóle nie ma niczego o O2 po liftingu czyli DUMBO - to w salonach nawet nie wiedzą co się zmieniło z autem, że po liftingu jest:
    1. szybsze
    2. zrywniejsze
    3. ekonomiczniejsze

    Przynajmniej tak podają na wydrukach jakie otrzymałem w salonie.

    Samo zmniejszenie oporów cX mogło zwiększyć prędkość maksymalną, ale nie spalanie w mieście, z drugiej strony lusterka w Dumbo są większe więc raczej cX się nie zmniejszył.
    Modyfikacja sterowania komputera silnika mogła wpłynąć na zmniejszone spalanie, ale jeśli wzrosła prędkość maksymalna to musiałaby wzrosnąć MOC, a ta nadal jest taka sama.
    Czyli co skrzynię zmienili ? Albo też w danych tech. są bzdury, aby zachęcić kupujących?

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez JOY
      Albo też w danych tech. są bzdury, aby zachęcić kupujących?
      no własnie

      jakiego rzędu są te zmiany :?:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • JOY
        Rider
        • 2008
        • 641

        #4
        Już wynalazłem, z prędkością to się pomyliłem i jest ta sama, ale:

        wersja: Stara: Dumbo:

        0-100: 8.1 s. 7,8 s.
        miasto: 10.1 l. 9.6 l.
        trasa: 5.9 l. 5.6 l.
        mieszane: 7.4 l. 7.0 l.

        max h: 223 km/h 223 km/h tu bez zmian

        Komentarz

        • mariobros
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 551

          #5
          A nie jest ździebko lżejsza ta FL?
          Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
          Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

          Komentarz

          • fernando
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1890

            #6
            Zamieszczone przez JOY
            0-100: 8.1 s. 7,8 s.
            miasto: 10.1 l. 9.6 l.
            trasa: 5.9 l. 5.6 l.
            mieszane: 7.4 l. 7.0 l.
            Jak na turbodoładowaną jednostkę to są nie za duże różnice... Powiedziałbym wręcz, że może to wynikać po prostu z tego, że bogatszą serię pomierzyli Jakby ktoś znalzł info techniczne na temat tego, co zostało zmienione, też chętnie przeczytam.

            Komentarz

            • JOY
              Rider
              • 2008
              • 641

              #7
              No pół litra oszczędności w mieście to jak dla mnie jest sporo.

              Martwi mnie tylko że w dzisiejszych chorych marketingowych czasach zdażają się wirtualne ulepszenia, które czasami wynikają tylko ze zmiany sposobu pomiaru.

              Komentarz

              • Piotr_T
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 479

                #8
                Dumbo wymiata Cos te dane sie mocno zmienily, albo jest faktycznie nagmerane w silniku/skrzyni, albo ktos dal d..y z tymi danymi.

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #9
                  Nie, po prostu wsadzili wychudzonego pracownika z chińskiej kopalni i powiedzieli: "jedź tak, jakby wszyscy mieli cię zabić". Wykręcił takie czasy, że Stig z TopGear został zawstydzony. A tak na serio to mogły zmienić się metody pomiarowe, np wg dyrektywy 92/21/EWG 95/48/WE masa własna pojazdu w stanie gotowości do jazdy nie uwzględnia wyposażenia dodatkowego itp. W OII FL, lżejsze mogą być chyba tylko zderzaki i to też raczej niewiele.
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • awiacek
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 152

                    #10
                    Zamieszczone przez JOY
                    0-100: 8.1 s. 7,8 s.
                    miasto: 10.1 l. 9.6 l.
                    trasa: 5.9 l. 5.6 l.
                    mieszane: 7.4 l. 7.0 l.
                    Ciekawe czy ktoś nie pomylił się na wydruku tak jak w wersji angielskiej. Gdzie spalanie dla jednostki 1.8TSI z manualną skrzynią jest większe niż z automayczną (A może tak jest?).



                    Dane techniczne na stronie 17.
                    Załączone pliki

                    Komentarz

                    • Klauzero
                      Rider
                      • 2008
                      • 575

                      #11
                      No i wszystko jasne, kiedy doczytamy masę własną - 1305kg oraz (1325 kg) - gdzie tą pierwszą przyjęto do pomiarów, drugą zaś jako masę wersji standardowej, notabene identyczną jaką podano w danych technicznych OII przed FL (1325). Lepsze osiągi wzięły się z przyjęcia niższej masy własnej, ot co.

                      awiacek, dla jednostek TSI spalanie według producenta spada przy zastosowaniu automatu. Dla 1.4 TSI jest podobnie. Jedynie w TDI rośnie, tak samo było w danych technicznych OII.

                      Zwróciliście uwagę, że póki co nici z szumnie zapowiadanego 2.0TDI CR? Prędzej wejdzie 1.6 TDI CR...

                      P.S.
                      to mój 300 post
                      Mądry Polak po ©kodzie...

                      Komentarz

                      • gebek
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1214

                        #12
                        Zamieszczone przez Klauzero
                        awiacek, dla jednostek TSI spalanie według producenta spada przy zastosowaniu automatu. Dla 1.4 TSI jest podobnie. Jedynie w TDI rośnie, tak samo było w danych technicznych OII.
                        W dieslach jest DSG 6b o nizszej sprawnosci niz stosowany w benzynach DSG 7b,dlatego spalanie rosnie.
                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                        Nie synku...to diesel PD.

                        Honda...the power of dreams.
                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                        Komentarz

                        • maciejk77
                          Drive
                          • 2007
                          • 88

                          #13
                          rowniez zauwazylem te roznice, o ktorych pisze JOY
                          bylem wtedy na pierwszym przegladzie, patrze na dane tech. fl i oczom nie wierze
                          ten sam silnik (bo modyfikacji jego napewno nie bylo - potwierdzil to zreszta sprzedawca) a tutaj wartosci, ktorych napewno nie da sie osiagnac nawet z dsg 7-biegow

                          nie widze mozliwosci, zeby tsi z dsg w miescie spalalo 9,1, roznice moga byc przy spalaniu w trasie, a napewno przy przyspieszaniu

                          10,1 w wersji przed fl jest naprawde minimum co moze byc realne w miescie

                          ciekawe jakie bedzie zaskoczenie nowych klientow tsi z dsg i co na to serwis jak zglosza bardzo duze rozbieznosci od danych katalogowych

                          odpowiedz zapewne bedzie, ze czesi pomiar w miescie robia na obwodnicach miast
                          Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                          Komentarz

                          • Misiekoctavia
                            Elegance
                            • 2005
                            • 891

                            #14
                            Co do tych pomiarow. Niewiem jak w instrukcji OII ale w instrukcji OI gdzies na koncu sa wszystkie dane techniczne poszczegolnych wersji wyposazeniowych wiec mozna zajrzec do instrukcji i sprawdzic jak to sie ma ta sama wersja wyp. po lifcie do przed liftowej.

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              Zamieszczone przez maciejk77
                              0,1 w wersji przed fl jest naprawde minimum co moze byc realne w miescie

                              próbowałeś żeby wyszło mniej? przy takiej normalnej jeździe
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • JOY
                                Rider
                                • 2008
                                • 641

                                #16
                                Klauzero czyi definitywnie nie mam co liczyć na jakiekolwiek oszczędności w Dumbo? Bo jeśli tak i jeśli jeszcze będzie wybór to może jednak warto pozostać przy starszej kilka tys. tańszej wersji ?

                                Komentarz

                                • Thundi
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1157

                                  #17
                                  Dla mnie to spalanie w automacie jest normalne
                                  Auto z manualną skrzynią ma 6 biegów a automat (w przypadku 1.8TSI) ma 7 co przekłada się na ekonomikę. Poza tym DSG7 ma dużo mniejsze opory (znaczy sporą część oporów zlikwidowano) co też wpływa na spalanie

                                  Niestety w dieslach skrzynia Automatyczna to DSG6 więc niestety spalać będzie jeśli nie tak samo (w najlepszym wypadku) to niestety trochę więcej (normalne)

                                  ps. do tej pory automat w O2 1.8TSI był 6 biegowy z FL zadebiutował 7 biegowy.
                                  O ortografie dba FF.
                                  Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                  http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                  Skoda Octavia & Audi A6

                                  Komentarz

                                  • czarny108
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 92

                                    #18
                                    Sądzicie, że wyciągając np. koło zapasowe można urwać 0.3sek i pół litra po mieście?
                                    No to ja wyciągam.
                                    A jeżeli to prawda (dane) to zakup RS-a chyba traci sens :-)

                                    Zamieszczone przez Klauzero
                                    No i wszystko jasne, kiedy doczytamy masę własną - 1305kg oraz (1325 kg) - gdzie tą pierwszą przyjęto do pomiarów, drugą zaś jako masę wersji standardowej, notabene identyczną jaką podano w danych technicznych OII przed FL (1325). Lepsze osiągi wzięły się z przyjęcia niższej masy własnej, ot co.

                                    Komentarz

                                    • satoot
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 525

                                      #19
                                      Zamieszczone przez czarny108
                                      Sądzicie, że wyciągając np. koło zapasowe można urwać 0.3sek i pół litra po mieście?
                                      No to ja wyciągam.
                                      Coś zawsze będzie wóz palił mniej.
                                      W jakimś periodyku (AutoSwiat albo Motor) był niedawno artykuł właśnie o oszczędnościach i przepałach paliwa zależnie od szeroko rozumianego porządku w samochodzie, oraz od innych elemntów (np. wpływ doboru opon, i podobne).

                                      Pisali obrazowo, że przewożona stale w bagażniku masa 50kg powoduje zwiększenie zużycia paliwa o 1 litr na 100km (był to tylko przykład "obrazujący), nie podano warunków pomiaru, ani typu samochodu.

                                      [ Dodano: Nie 14 Gru, 08 15:51 ]
                                      Zamieszczone przez czarny108
                                      [o kole zapasowym:] No to ja wyciągam.
                                      Wyjmiesz koło, to kup sobie "koło w płynie" (dobre rozwiązanie dla użytkowników aut ze zbiornikiem gazowym w miejscu koła, gdy potrzebują całego bagażnika).

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        #20
                                        Zamieszczone przez czarny108
                                        Sądzicie, że wyciągając np. koło zapasowe można urwać 0.3sek i pół litra po mieście?
                                        Nie wiem ile można urwać, ale wracając do tematu 1.8 TSI w OIIFL, to moim zdaniem właśnie takie zabiegi jak zastąpienie koła zapasowego zestawem naprawczym, założenie opon o mniejszych oponach (np. Michelin Energy) + troszeczke bogatsza seria i do tego zawsze jakiś mały błąd pomiaru może dawać właśnie taką rozbieżność osiągów w stosunku do wersji przedliftingowej.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          satoot, Idac w ten sposob, to spalanie powinno rosnac tak samo jak jedzie autem 5 osob. Czyli przy 1 pali 5l + druga osoba to +1l, a + 4 osoby to juz mamy 9l :lol: A to 'tylko' po 50kg na glowe.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Macko
                                            Drive
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 69

                                            #22
                                            Re: Zmiany w O2 1.8TSI o których się nie mówi i nikt nic ni

                                            Zamieszczone przez JOY
                                            Pomijając to że na stronach Skody Polska wogóle nie ma niczego o O2 po liftingu czyli DUMBO - to w salonach nawet nie wiedzą co się zmieniło z autem, że po liftingu jest:
                                            1. szybsze
                                            2. zrywniejsze
                                            3. ekonomiczniejsze

                                            Przynajmniej tak podają na wydrukach jakie otrzymałem w salonie.

                                            Samo zmniejszenie oporów cX mogło zwiększyć prędkość maksymalną, ale nie spalanie w mieście, z drugiej strony lusterka w Dumbo są większe więc raczej cX się nie zmniejszył.
                                            Modyfikacja sterowania komputera silnika mogła wpłynąć na zmniejszone spalanie, ale jeśli wzrosła prędkość maksymalna to musiałaby wzrosnąć MOC, a ta nadal jest taka sama.
                                            Czyli co skrzynię zmienili ? Albo też w danych tech. są bzdury, aby zachęcić kupujących?
                                            Pisałem o tym jakiś czas temu w wątku o liftingu - chodziło mi zwłaszcza o poprawę przyspieszenia. Na czeskich stronach Skody dane techniczne OII po lifcie wiszą od dość dawna.

                                            [ Dodano: Nie 14 Gru, 08 21:53 ]
                                            Zamieszczone przez Thundi
                                            ps. do tej pory automat w O2 1.8TSI był 6 biegowy z FL zadebiutował 7 biegowy.
                                            Do tej pory automat w OII 1,8 TSI nie był w ogóle oferowany niestety
                                            A w VW to ten silnik łączyli z tiptronikiem - podobnie jak 2,0 TFSI
                                            Pozdr.
                                            Macko

                                            Komentarz

                                            • Thundi
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1157

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Macko
                                              Do tej pory automat w OII 1,8 TSI nie był w ogóle oferowany niestety
                                              Faktycznie 1.8FSI było tylko z manualną 6-ką
                                              (1.6, 1.6FSI oraz 2.0FSI było tiptronikiem w Skodzie też )
                                              O ortografie dba FF.
                                              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                              Skoda Octavia & Audi A6

                                              Komentarz

                                              • JOY
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 641

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                satoot, Idac w ten sposob, to spalanie powinno rosnac tak samo jak jedzie autem 5 osob. Czyli przy 1 pali 5l + druga osoba to +1l, a + 4 osoby to juz mamy 9l A to 'tylko' po 50kg na glowe.
                                                Dokładnie. Pewnie że wzrasta, ale może o 0,1-0,2l. na 50 kg.

                                                Macko - szacunek za wiedzę, szkoda tylko, że w ASO tego nie wiedzą i że Skoda dopuszcza równocześnie foldery z dwoma rodzajami pomiarów, co wprowadza klientów w błąd. A przy okazji taki sam zabieg stosują producenci monitorów LCD, w jednym kontrast 1000:1 w drugim już 8000:1 a matryca jest ta sama. Wszędzie trzeba być czujnym.

                                                Komentarz

                                                • czarny108
                                                  Drive
                                                  • 2006
                                                  • 92

                                                  #25
                                                  Tak...

                                                  O2 RS TDI 8,4s
                                                  02 RS TDI DSG 8,4s

                                                  O2 RS TSI 7.3s
                                                  02 RS TSI DSG 7.5s (jakoś w dojczlandzie można, u nas nie...)

                                                  ale już w Scirocco ten sam DSG sześciobiegowy nauczył się zmieniać biegi

                                                  SC TSI 7.2
                                                  SC TSI DSG 7,1





                                                  Wszędzie trzeba być czujnym.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...